TGIF


Fredag!!!

Och inte nog med det; jag ar ledig lordag, sondag och mandag!

Jag kunde ta ledigt pa mandag pga. de tva kommunmotena jag har varit pa.

Kommer passa fint eftersom jag ska pa brollop pa sondag.

Pa lordag ska vi ut och fira Amys 30-arsdag.

Ikvall ska jag gymma efter jobbet och sedan aka till huset, som nog har andrat utseende igen efter att H har varit dar och grejat i veckan.

Han ringde innan och sa att han hade bestallt massa grejer till koket. Han lat som ett barn som har kopt nya leksaker - bless him!



Har ar dagens Manly Daily forstasida.

Jag intervjuade kocken Alessandro Pavoni igar, som har varit med pa MasterChef, om hans tva hjartattacker och fyra kamper med cancer.

Doktorerna sa till hans mamma nar han var 19 att han hade sex manader kvar att leva pga cancer i hans skelett.

Han har aven haft cancer i ryggen och pa lungorna. Forra aret hade han skoldkortelcancer, samma cancer som jag hade. 

Plus de tva hjartattackerna, som han tror orsakades av allt skryk hans hjarta tog nar han fick 13 rundor cellgiftbehandling pa ett ar nar han var 19.

Nu ar han ar 39 och glad over att han fortfarande lever.

Tankte att ni kanske
ville lasa den eftersom ni kanske har sett honom pa MasterChef Australia, som ju aven visas i Sverige.

Ha en fin helg alla! :)





Kommentarer
Postat av: Malin

Wow.. vilken kamp och beslutsamhet! Och Wow vilken välskriven artikel! Trevlig helg:-)

2012-05-18 @ 08:44:06
Postat av: Ida

Vilken människa han verkar vara! Vilket mod och styrka han visar och att genom att så öppet berätta om både cancer och hjärtproblem. Det hjälper säkert någon att hitta styrkan när det behövs för att kämpa vidare.



Jag vet inte hur det är att vara sjuk i cancer men kan tänka mig att det är ett helvete. Beundrar er som har tvingats igenom detta och kämpat vidare, det är jobbig nog som anhörig.



Njut av din ledighet och tack för din artikel!



(Om du känner för det så kom förbi Max Brenner och säg hej nästa vecka. Jag jobbar eftermiddagspass hela veckan, är dock inte den enda blondinen när jag tänker efter).

2012-05-18 @ 14:47:40
URL: http://edaah.blogspot.com/
Postat av: Nadja

Wow, vad inspirerande! Och vilken fantastisk journalist som fångade hans kamp! Snyggt jobbat!

2012-05-18 @ 20:42:05
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Christina

Helt otroligt!!

2012-05-19 @ 03:09:59
URL: http://mylifeinsiliconvalley.wordpress.com
Postat av: Elin

Fint skriven och intressant artikel! Roligt att läsa din blogg då och då. Hittade den för ett år sedan precis innan vi flyttade till Manly från Sverige. (med man och två små buspojkar) Den hjälpte mig att visualisera lite hur livet på andra sidan jorden kunde tänkas vara. Ska dock erkänna att jag är lite avis på ditt liv och allt som du verkar hinna med, lite som livet var innan man fick barn...:-) Njut av den tiden!!!

Tänkte vara fräck och fråga om du som är sån duktig journalist ev har något tips på hur man kan tänkas gå till väga för att få ett nystartat företag publicerat. Är arkitekt/illustratör som testar att förvandla min hobby till business. Har du tid o lust så skicka ett mejl om inte så no worries.

2012-05-21 @ 09:34:04
URL: http://www.myownart.com.au

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0