Chia pudding


Gar att gora manga smakvariationer pa den har!

Jag mixade banan, dadlar, kanel och mandelmjolk till en jamt smet innan jag hallde i en blandning av svarta och vita chiafron.

Ater man det direkt ar frona harda och knapriga, men haller du upp i glas och staller i kylen i nagra timmar sa far frona en geleliknande konsistens, vilket gor det till mer av en pudding plus att kroppen kan bryta ner frona lattare.

Harry at sin till efteratt med glass igar kvall, jag ater min till frukost idag.

Varfor ata chiafron? De har 5ggr mer kalcium an mjolk, 3ggr mer jarn an spenat, 15ggr mer magnesium an broccoli (och manga av oss i vastvarlden far inte i oss nog magnesium), 2ggr mer potassium an bananer och olika Omega oljor (bra alternativ till fisk Omega3 tabletter om man ar vegetarian).

Plus att de ar fulla av fibrer, vilket ar bra om man ar glutenfri.

Plus att ater man det som en pudding sa ar det jattegott!:)


Kommentarer
Postat av: Emmy i Melbourne

Gillar dina mat-tips! Måste ta mig i kragen och börja äta bättre, det får bli ett mål för nästa vecka tror jag!

2012-11-21 @ 04:44:57
URL: http://bortabrabloggen.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0