Zucchini spagetti och kalkon kottbullar


Mumma vad gott det har var! (Krasna H holl med!)

For forsta gangen pa lange sa gick jag inte efter recept (!).

Anvande mig av kalkon kottfars, som har mindre fett en den magraste notfarsen.

Men for att det har sa lite fett sa ar det latt att kottbullarna smakar torrt. Jag ville inte lagga i parmesanost eller brodsmulor sa la i rivna morotter istallet- det gjorde bullarna saftiga och goda! (och nej det smakar knappt morot pga de andra kryddorna.)

Jag blandade 500g kalkon kottfars, 1.5 riven morot, en liten gul lok, en handfull hackad farsk oregano, 1dl tomato paste, en handfull pinjenotter och en knapp tesked cayenne peppar, salt och peppar och rullade till bollar.

Stekte i en djup stekpanna och hallde efter en stund i en konservburk med hela tomater och lat det puttra medan jag gjorde spagettin:

Strimlade 6 zucchinis och varmde det en snabbis i en gryta med rice bran oil och tva vitloksklyftor (en klyfta racker om ni inte ar vitloksgalna som jag ar).

Klart att servera! Jattegott och man slipper den dar tunga kanslan i magen som man kan fa av pasta (plus alla kalorier).

Enjoy!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0