Kaffe


Nar jag borjade dricka kaffe var det full-fat mocha (blandning mellan kaffe och varm choklad) som gallde.

Sedan borjade jag dricka full-fat latte istallet, sedan skim.

Sa bestamde jag mig for att bli mjolkfri for att se om det skulle gora nagon positiv skillnad pa min putande mage (det gjorde det!) sa drack soja latte.

Sa fick jag veta att sojamjolk ar det mest slembildande man kan dricka, och att det aven innehaller en del socker.

Sa da borjade jag gora eget, svart filterkaffe hemma istallet.

H tog hem nymalt, gott kaffepulver, filter, ta med muggar och lock fran kafeet sa nu kor jag pa det. Vi har ingen bryggare, jag kor pa vattenkokare och filter.

Haller i en skvatt mandelmjolk om jag kanner for det.

Sparar mig en tjugolapp om dagen som jag annars lagger pa att kopa kaffe.

Kommer dock fortsatta med sojalatte pa helgerna, det ar ju sa gott anda!

Vad dricker ni for kaffe, och har det andrats over aren sedan ni borjade dricka?


Kommentarer
Postat av: Emmy

Dricker alltid skinny flat white, men funderar på att försöka lära mig dricka svart kaffe istället.

2012-10-12 @ 05:16:56
URL: http://bortabrabloggen.com/
Postat av: Linda

När jag började dricka kaffe så var det 50/50 med kaffe och mjölk och socker på det...insåg efter ett tag att detta nog inte var så hälsosamt, då jag dricker ganska många koppar per dag. Först slutade jag med sockret och sen mjölken så nu är det oftast bara svart hett rykande kaffe och jag älskar det!
Kan dock tycka att det är lite tråkigt att beställa svart kaffe på café så då brukar jag "lyxa till det" med en latte eller cappucino.
Blir jag bjuden på instant kaffe så måste jag ha mjölk i för att kunna dricka det :)
Trevlig helg!

2012-10-12 @ 15:27:34
Postat av: Amanda

Svart kaffe med mjölk är min favorit hemma (trots en fancy schmancy espressobryggare) och det jag började med som 13åring.
Annars är det kul med en cortado eller en cappiccino, är jag i sudeuropa blir det espresso, det värsta som finns är svagt kaffe!

2012-10-13 @ 08:02:09
URL: http://mrsadvocat.blogspot.se/
Postat av: Christina

Svart kaffe, sen kaffe med mjölk, sen cappuccino och latte, men det blir dyrt att köpa. Så vår Nespressomaskin var ett bra köp :-)

2012-10-14 @ 20:15:42
URL: http://mylifeinsiliconvalley.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0