Vad jag ater

 
 
Marie (http://mariesmoviezone.blogg.se) kommenterade och fragade vad jag ater nu nar jag forsoker undvika socker, gluten, spannmals och mjolkprodukter (ingen mjolk i kaffet, ingen yoghurt, inget brod eller pasta, heller inga bonor, soja, linser, havre...) och matt mycket battre. Vill aven sluta ata kott.
 
Kor med det pa vardagarna, och ater vad jag vill pa helgerna. Det hjalper saklart valdigt mycket - hade jag sagt till mig sjalv att jag aldrig mer ska ata nagot av det hade jag antaligen fatt cravings for yoghurt, brod och godis direkt.
 
Far jag cravings under veckan for t.ex choklad nu tanker jag bara att nej, det ater jag inte idag men jag kan ata det nu i helgen.
 
Forsta helgen jag gjorde detta at jag ratt mycket skrap.
 
Men efter det har jag kant mindre och mindre for att ``passa pa'' att ata ``saker jag inte far'' pa lordagar o sondagar. Kanner inte lika mycket for det langre, och kanner av de daliga effekterna av socker och mjolk mycket mer nu an innan.
 
Drack en soja latte i lordags och madde illa sa pa sondagen drack jag det svart med bara en liten skvatt soja. Smakade sa bra att jag drack tva!
 
Fick brod till min lunchtallrik men kande inte alls for att ata det sa la det at sidan och at mig matt pa lax, avocado, agg och lite ricotta ost istallet.
 
Har heller inte haft den dar dippen i energi runt tre-tiden denna veckan, utan har kant mig ``jamn'' fran lunch tills att det ar dags att ga hem.
 
Andra ganger nar jag atit pasta till lunch har jag ofta kant mig jattematt och dasig precis efter, sedan fatt en riktigt energikick efter nagon halvtimma, och tva timmar senare blivit sadar sotsugen att det inte hjalper med frukt utan man bara vill kopa godis.
 
Nu t.ex ar klockan halv fem, jag at sallad till lunch kl halv ett och ar inte alls hungrig. Ska ata en frukt pa taget hem innan jag gar till gymmet.
 
Innan jag borjade med detta och horde om folk som at sallad till lunch tankte jag bara `det skulle jag aldrig kunna gora, jag skulle bli hungrig inom en timma'. Jag ater stora portioner och klarar mig inte pa lite mat.
 
Ar jatteforvanad over hur matt jag blir av sallader (som innehaller low-GI sweet potato och avocado som mattar med sitt bra fett) och hur lange mattnaden haller i sig.
 
Iallfall, jag skulle ju visa vad jag ater! :) Here we go:
 
 
Photo is loading
Kl 6: dricker jag en stor gronsaksjuice vid med en sked Vital Greens, som har en innehallsforteckning av braiga grejer som tacker hela baksidan av burken. Supernyttigt ar det! I juicen blir det oftast kale, selleri, en rodbeta, en citron, apple och tomat.
 
Dricker en kopp svart kaffe pa taget vag till jobbet.
 
Photo is loading
 
Kl 8: pa farjan till Manly at jag en laxfile som var over fran middagen kvallen innan, med agg och avocado. Kommer byta ut laxen mot mitt spannmalsfria brod i fortsattningen.
 
Kl 10.30: Ater en banan
 
Photo is loading
Kl 12.30: lunch blev tonfishsallad med sotpotatis ungsbakad med olivolja och kummin, spenat, tomat, broccoli, avocado och paprika
 
Kl 5: ater en grapefrukt pa farjan hem, innan gymmet
Photo is loading
Kl 7.30- gronsaker och rakor wokade i ingefara, chilli och massa vitlok
Photo is loading
Kl 9 - en kopp ekologiskt ort the med mina hemlagade bollar gjorda pa dalar, mandlar, maca pulver, raw cacao, och solrosfron, rullade i kokos
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Tack, jag var nyfiken just för förutom att ta bort pasta och liknande så har du även tagit bort linser och bönor, så jag undrade just hur du håller dig mätt hehe... Jag vill sj dra ner lite till på kolhydrater (ej LCHF, mådde jättedåligt av den..) och tycker det är intressant och tacksamt att få tips av andra. :) Jag gör själv så att jag bara "unnar" mig under helgerna och märker sj av hur dåligt jag mår dan efter när jag har fått i mig socker.. Det är verkligen nåt att tänka på.. Tack igen!

2012-10-18 @ 09:25:10
URL: http://mariesmoviezone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0