Yellow Billy Buttons


Australian natives ar formodligen de basta blommorna/vaxterna for oss som inte har grona fingrar.

De haller ofta lange och behover knappt nagot vatten eftersom de ar vana vid ett mycket torrt och varmt klimat.

Och nu pratar jag inte kaktusar, det finns massa med vackra, fargglada och annorlunda inhemska blommor har.

Mina solrosor slokade efter ungefar en vecka sa i lordags gick jag for att kopa nya.

De hade inga den dagen sa istallet fastnade jag for en blomma jag aldrig sett innan, men laaanga grona stjalkar och en gul boll.

Floristen sa att de var australiska, hette Billy Buttons, inte behovde nagot vatten och borde halla sig fina i cirka sex manader.

Slog till direkt! Nu star de i en stor vas i koket och livar upp med sin fina, solgula farg.


Kommentarer
Postat av: Elin

Det låter som någo för mig! Måste jag gå och köpa:) Jag är hopplös med blommor, antingen ger man för mycket vatten eller inget alls..

2012-10-15 @ 03:11:06
URL: http://elinbentzer.blogspot.com
Postat av: Emmy

Jättefina! Såna ska jag kika efter. Ser ut som att du haft en härlig helg! Kram

2012-10-15 @ 06:14:12
URL: http://bortabrabloggen.com/
Postat av: Malin

Perfekt:)

2012-10-15 @ 07:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0