Blogglista

 
 
Har kommer en blogglista, bara for att break away from blogg inlagg om mat och klader och katten! (aven om alla tre nog kommer namnas i listan ;)
 
Om du ocksa gor listan sa kommentera!
 
När vaknade du imorse?
Klockan 6 pa morgonen och det var sovmorgon det! Brukar annars ga upp runt halv sex men struntade i traning och tog ett senare tag idag.
 
 
Vad var det första du tänkte när du vaknade?
Tanken som typ alltid poppar upp nar larmet ringer ar `Ar det REDAN morgon?!'. Idag tankte jag aven `har han legat dar hela natten' nar jag sag att Boris lag utstrackt pa min mage och sov.
 
Har du ringt någon i dag, vem och vad sa ni?
Det har blivit manga jobbsamtal som vanligt, om intervjuer och foton som ska bokas hit och dit. Senaste samtalen har varit om ett okat intresse bland foraldrar for Montesorri utbildning, ett samtal med Kanal 9 om att fa intervjua en av deltagarna i Celebrity Apprentice Australia, och och ett om att boka en tid for att ta bild pa nagra barn som aker rullskridskor for att promota ett rullskridsko disco.
 
Har du ont någonstans?
Nej, det har jag inte, skont det!
 
Om du fick välja vad som helst att äta just nu, vad är du då sugen på?
Efter att ha gatt igenom nagra dagar av chokladsug och dagdrommar om brownies ar jag idag sugen pa bar, typ blabar och smultron. Kanske skulle kopa det for att belona mig sjalv for att jag faktiskt ar sugen pa nagot nyttigt for forsta gangen pa lange.
 
Vad köpte du när du drog ditt kort senast?
Laddade pa mitt farjekort haromdagen. Public transport till och fran jobbet kostar mig typ 350kr i veckan. Surt.
 
Vilken var den första hemsidan du gick in på internet?
Imorse kollade jag min hotmail, Instagram och Facebook medans katten lag kvar pa magen i sangen. Social media nord sa det svider om det.
 
Vad ska du göra ikväll?
Hem till H och Boris, hoppas pa att det ska sta mat pa bordet men gor det inte det kanske vi gar ut o koper nagon god hamtmat. Imorgon har jag sovmorgon for jag ska pa rattegang sa kanske sitter uppe send och koper Bond filmen Skyfall pa Fox.
 
 Vilken är den första låten du sätter på idag?
Jag lyssnar pa Lunga Favoriter pa vag till jobbet. Alskar smoriga gamla latar, garna Phil Collins och Lionel Richie. Japp, det ar sant. Blir aven glad nar de spelar nagon svensk gammal danga, typ Oppna Din Dorr med Tommy Nilsson eller Lisa Nilsson. Lyssnar tillochmed pa Lunga Favoriter pa gymmet. 
 
Vad tycker du om din blogg?
Ratt ytligt och full med bilder. Skriver inte ofta for personligt eller om nar jag kanner mig nere, och kommer nog inte borja med det heller.
 
Vad gjorde du för exakt en vecka sedan, den här tidpunkten? 
Var pa rattegang inne i stan for en man som svindlat sitt jobb pa en halv miljon australiska dollar.
 
Tror du att du kommer få en komplimang idag, för vad?
Fick en komplimang for min randiga topp fran H&M imorse. Vet inte om det blir nagon mer komplimang idag, ar iallafall glad over att ha fatt en. 
 
När fotade något senast, och vad?
Tog bilder pa katten igar for han ar sa sot!
 
 Har du gjort av med pengar idag, på vad?
$3 pa en svart kaffe. Och sa kopte jag en klanning till Annas fodelsedag. Hon provade den nar vi var i Blue Mopuntains men hade inte rad att kopa den. Jag fick ihop ett gang kompisar som ska lagga en peng var och bestallde hem den pa natet. 
 
Om du sträcker ut ditt ben rakt ut, vad snuddar du vid då? 
En stor bag med skyddsklader som jag tryckt in under skrivbordet. Har fatt dem av jobbet for att ha pa mig om jag maste ga ut och rapportera pa en skogsbrand (bushfires ar relativt vanliga har). De ar fortfarande oanvanda.
 
Vad har du pa dig idag?
Massa H&M idag! Randigt klanning som jag anvander som topp for att den ar sa kort (ni vet 60-tals still formlos mini klanning, de slutar halvvags nedfor rumpan pa mig). Beige H&M kjol som Lovisa gav mig nar hon flyttade tillbaka till Sverige. Leopard ballerinaskor. Gra kofta.
 

Kommentarer
Postat av: Di

Vad fint att du gjorde en sån ansträngning för annas skull!

2013-04-08 @ 23:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0