Wedding crashers


Pa Ben & Mandys brollop bad de gasterna att inte live through the lens och bara ta ett par bilder for att sedan njuta av nuet och ceremonin. Det gick bra att ladda up bilder pa Facebook och Instagram, och man fick garna hashtagga #theautumnwedding pa Instagram sa att man latt kunde hitta andras bilder fran dagen.

Det fick mig att fundera pa om manga par ogillar att gaster lagger upp bilder, kommentarer och videor pa sociala medier fran deras speciella dag.

Pratade med nagra brollops celebranter och de sa att fler och fler brudpar ber dem saga till deras gaster pa ett artigt satt att de inte far lagga upp bilder fran dagen pa internet.

Det slutade med att jag skrev en artikel om det som Daily Telegraph publicerade idag, och nar jag gick till jobbet imorse pratade det om artikeln pa radion.

Ena radioprataren holl med om att det var respektlost att lagga upp brollops bilder utan tillatelse, den andra radioprataren sa att det var lojligt att tanka sa, gaster la ju bara upp vackra bilder for att det ville dela med sig av en fin upplevelse och for att de var glada for parets skull.

Jag tankte forst att jag aldrig skulle lagga upp bilder pa paret men insag sedan att jag faktiskt redan har gjort det, fran mer an ett brollop! Sjalvkannedom noll eller?;) Taggade dock inte bruden och brudgummen.

Vad tycker ni? Ar det OK eller inte, och varfor?




Kommentarer
Postat av: Anonym

Givetvis är det inte okej om inte brudparet vill - men annars tycker jag att det är det. Allt fotas idag - och bröllop är förhoppningsvis den dagen man ser som bäst ut.

2013-04-26 @ 06:55:48
Postat av: Anonym

Inte ok!! Jag lägger aldrig upp nåt-och blir arg o irriterad att folk lagt upp bilder på mej på Facebook bl.a fast jag inte gett min tillåtelse ! Jag har fått påpeka VARJE gång nån tar fram en mobil el kamera att mitt barn får EJ läggas upp på nätet! En del frågar till o med varför !? Och jag måste stå o förklara o försvara det hela. Suck! Facebook äger ALLA rättigheter till bilderna och vem vet vad som händer med allt på nätet ?! Inte ok!! Big no-no , tyvärr är jag och min familj en del av en ganska liten klick som tycker så!!

2013-04-28 @ 18:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0