Hur latt ar det att fa jobb i Sydney?


Fick den har kommentaren:


Hej! Snubblade in på din blogg efter att ha googlat på Sydney! :) Jag flyttar nämligen dit om mindre än 3 veckor..! Det är första gången jag reser till Australien och det känns otroligt spännande! Jag har sökt och fått ett beviljar working holiday visa så jag kommer att jobba där i ett år. Nu till min fråga: är det lätt för svenskar att få jobb och vilken typ av jobb tycker du är bäst att söka? Jag är 26 år, har universitets utbildning och erfarenhet av försäljning och tidigare service jobb. Tar tacksamt emot andra tips som kan vara bra att ha! :) tack på förhand!
Hälsningar Sabina

Svar: Tack for kommentaren!:D Vad kul att du ska till Sydney, jag tror sakert att du kommer att trivas!

Det ar svart det har med fragan om hur latt det ar att fa jobb har for den enda erfarenheten jag har ar min egen.

Nar jag kom hit som 21-aring hade jag jobb erfarenheter som hemsamarit, servitris, Black Jack croupier, bartender, nattklubbs vardinna och industri jobbare.

Jag jobbade i en kladbutik i Goteborg och insag snabbt att det inte var nagot for mig.

I Sydney skrev jag ut min CV och gick runt till olika cafeer och sokte jobb. Jag gick in och presenterade mig och av ca. 10 stycken var 2 intressereade. Jag provjobbade och fick bada jobben.

Mitt jobb som journalust fick jag genom kontakter och workexperience.

Har verkar det vara helt acceptabelt att bara knalla in pa ett cafe och fraga efter jobb, vilket ju ar topp for dem som ar ute efter bara nagra manders kneg.

Jag kan tanka mig att det ar OK att gora samma sak nar det galler kladbutiker - har ibland sett lappar i entren till affarer dar det star att de soker folk.

Sa inom de omradena tror jag det ar relativt latt att fa jobb.

Jag tror aven vi som svenskar har ett bra rykte om att vara palitliga, trevliga och hart arbetande.

Du kan aven kolla efter jobb elker lagga upp en egen annons om att du behover ett arbete pa gumtree.com.au

Lycka till!:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0