Django Unchained


Oj oj oj sa bra!:) Quentin Tarantino gor en inte besviken-som vanligt:)

Har ni sett Django-vad tyckte ni? Visst ar den valdigt blodig pa vissa stallen (blundade nagra ganger) men jag alskar dialogen och musiken och att Tarantino bara gor som han vill och struntar i alla oskrivna 'regler' om hur amerikanska filmer bor vara.

Innan filmen traffade jag Anna, Clare och Linnea (tjejen till vanster) pa Opera Bar. Linnea bodde i Sydney for fyra ar sedan och ar tillbaka pa 5v semester.

Sist vi sags i Aus pluggade hon juridik, nu ska hon bli domare i sin hemstad Stockholm! Hur grymt ar inte det?!:) Var jattekul att se henne igen och man paminns om alla fina vanner man haft i Sydney som av olika anledningar har flyttat vidare - such is life, eller hur?




Kommentarer
Postat av: Elin

Jag vill verkligen se den!! Har hört recensioner som säger att han 'skriver om historien' men om man vill ha det historiskt korrekt så kan man väl för sjutton se en dokumentär. Älskar Tarantino och hans lite smått sjuka sinne haha. Ska definitivt se den så fort som möjligt;) Kram!

2013-01-29 @ 23:53:59
URL: http://elinbentzer.blogspot.com
Postat av: Emmy

Har också hört att den är bra, måste se den! Bra tips förresten med chia isen, ska ta och testa det! Kram

2013-01-30 @ 04:49:18
URL: http://bortabrabloggen.com/
Postat av: Amanda

Så vad tyckte du om Tarantinos försök till australiensiska? jag tyckte det varlite 'random' med australienare i USA 1853, men filmen var bra

2013-01-30 @ 08:44:27
URL: http://mrsadvocat.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Jag såg den förra veckan och älskade den!! Riktigt bra skådespeleri. En av de bästa filmer jag sett, och det var på vippen att det blev applåder från alla när den tog slut. (Enda gången jag varit med om det var efter intouchables)
Ha en bra helg! :)

2013-01-31 @ 23:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0