Tio ar sedan studenten...


Idag var det tio ar sedan jag tog studenten - skrammande vad tiden har gatt fort!

Jag tror aret efter jag tog studenten och 2005 var 'langsammats' pa nagot satt for att det var sa handelserika - inget far ju tiden att ga fortare an vanlig vardag, tycker jag.

Jag kanner till exempel att det har senaste 12 manaderna har rusat ivag.

Ibland maste man paminna sig sjalv om vad man har hunnit med!

De viktigaste handelserna de senaste tio aren:

Sommaren 2003-tog studenten.

Gick bartenderskola i Goteborg.

Akte till Gran Canaria med en syster och fyra vanner och jobbade som inkastare, time-share forsaljare och nattklubbs vardinna i 2 manader. Var hemma i Sverige over jul innan jag i...

2004-... flyttade till Goteborg och borjade jobba som Black Jack croupier pa olika pubar och nattklubbar.

Kom in pa en medieutbildning pa JMG Goteborgs Universitet vilket varit malet nar jag flyttade, men jag hade blivit for mycket av en nattuggla som tyckte om nattlivs jobbet och hoppade av efter att ha forsovit mig till nastan varje lektion.


2005-Lamnde Goteborg i maj for att bosatta mig pa Rhodos, Grekland i en sommar. Jobbade som servitris och traffade H tva dagar innan jag skulle aka hem.

Akte till Tromso, Norge och bodde med Diana och jobbade pa cafe i sex veckor. H halsade pa i nagra dagar.

Flyttade till London med Maria och jobbade som servitris och bartender i Soho.

Var i Sverige over jul innan jag i...

2006-satte mig pa ett flyg till Sydney pa nyarsafton.

Flyttade in med H, som jag inte sett sedan Norge. Vi har varit ihop sedan dess.

Fick jobb pa cafe, traffade nya vanner.

Reste i Australien och Nya Zealand i 2.5 manad med Frida och Diana.

2007- pluggade TV produktion.

H foljde med till Sverige. Akte till Hong Kong pa semester.

2008-Pluggade journalistik. Fick praktik pa mX, Sydneys motsvarighet till Metro. Det ledde till en timanstallning pa News Limited.


Mamma halsade pa i Australien.

Akte till Bali.

2009-Fick heltidsjobb pa en News Limited tidning, the Mosman Daily.

2010-Jobbade vidare pa samma tidning. Blev nominerad for basta sport news story.

Semestrade pa Vanuatu.

Sag lite av Japan pa vag hem fran Sverige.

2011-Kopte hus.

Reste runt i Brasilien, Chile, Uruguay och Argentina.

Stannade i Amsterdam nagra dagar med Diana.

2012-renoverade huset. Fick jobb pa en dagstidning, the Manly Daily.

2013-Forlovade mig och blev med katt!

Seglade i Stora Barriarrevet. Sag Tasmanien.

Kommer snart aka till Grekland.

Varje ar har jag akt till Sverige minst en gang, och olika delar av Australien.

Undrar vart i livet man ar om tio ar?




Kommentarer
Postat av: di

Grymma år! Skål för sjuttio till minst lika grymma!

2013-06-05 @ 22:56:27
Postat av: Emmy

Coolt! Det händer mycket på 10 år! Det var dock 12 år sedan jag tog studenten, jag kanske också borde göra en lista hos mig... =) Kram

2013-06-06 @ 01:27:17
URL: http://bortabrabloggen.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0