Palings @ The Ivy


Efter en inte sarskilt lyckad dag pa jobbet motte jag upp med Anna o Mira for middag pa Palings i The Ivy byggnaden.

Helt ok mat, at arancini, lax o potatis, och fint stalle.

Synd bara att en dalig handelse pa jobbet garna forstor kvallen ocksa:S

Varfor paverkas man sa mycket mer av dalig (om an fortjant) feedback an nar man far hora att man gjort nagot bra?

Nar en redaktor sager att man har gjort ett bra jobb viftar man bort det och glommer de fina orden snabbt, men nar man far hora om nagot man inte gjort sa bra sa istallet for att ta lardom och sedan lagga det bakom sig sa suger man i sig orden som en svamp, och plockar upp dem ur minnet gang pa gang under kvallen och kanner sig mindre och samre for varje gang.

Aja. Imorgon ar en ny dag, eller hur?

Bilden ar fran en grand i Angel Place vid The Ivy.



Kommentarer
Postat av: Emmy

Jo, det är jobbigt det där med feedback. Men sedan jag började plugga coaching så har jag tagit ombord ett väldigt viktigt sätt att tänka "there is no failure, only feedback!" Vilket betyder att all feedback man får (bra som dålig) är en möjlighet att lära sig. ¨Det både hjälper och gör hjärnan lite gladare! Kram

2013-03-26 @ 23:38:17
URL: http://bortabrabloggen.com/
Postat av: Elin

Skriv ner komplimanger, positiv feedback och när du känner dig nere så ta fram och läs om hur bra du är!!! Kram!

2013-03-27 @ 03:29:35
URL: http://elinbentzer.blogspot.com
Postat av: M

Ja det är konstigt det där.. Finns det inte ett "talesätt" som säger att för varje negativ sak man får höra, behövs 7 positiva saker för att väga upp det? Säger väl lite om varför man tar åt sig så. Jag har sysslat med teater, där man fick konstant kritik haha, så jag blev mer hårdhudad och insåg att man ska ta lärdom av det istället. Btw, va bra att alla prover va fina!!! :)

2013-03-27 @ 10:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0