LASIK


Sa LASIK oppen gjordes runt kl 18 pa fredagen och 7.30 dagen efter - nar jag kom in for aterbesok - konstaterades det att min syn var 20/20-hur fantastiskt ar inte det?!

Fick en Valium (vilket jag aldrig har tagit innan - fina grejer - benen blev lite kokt spaghetti och psyket lungt som en filbunke), och droppar som gjorde att ogonen domnade bort.

Sedan sag jag blinkande laser ljus i typ en kvart och sa var det fardigt!

Kande emellanat ett tryck over ogonen men det gjorde inte ont.

Kanslan att vakna upp dagen efter och slippa famla efter glasogonen var harlig.

Om du funderar pa att gora det sa lat inte radslan infor operationen stoppa dig - det gor inte ont, tar typ en halvtimma allt som allt sedan far du aka hem. Du kan fortfarande se efterat fast det ar ratt suddigt.

Det ar dyrt ($6400, runt 40,000 svenska) men jag ser det som en livslang investering. Skulle hinna spendera mycket mer pa linser och glasogon under resten av mitt liv!

Om nagon har fragor om det sa kommentera!




Kommentarer
Postat av: Anna

Skönt att höra att det gick så bra! :)

Jag ska absolut kolla upp det när visum och andra större utgifter är bortgjorda. Skulle vara så skönt att slippa linser och glasögon!

2013-11-25 @ 21:49:57
Postat av: Nadja

Grattis! Eller vad man nu säger? Kan inte ens tänka mig känslan att plötsligt se bra utan glasögon efter att i många år varit beroende av glasögon/linser!

2013-11-25 @ 22:33:51
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Emmy

Vad skönt att det gick bra! Kram

2013-11-26 @ 22:53:33
URL: http://bortabrabloggen.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0