Citizen testet...


... gick bra! 20 ratt av 20 mojliga (man far ha fem fel och fortfarande bli en Aussie).

Nu vantar jag pa brev om nar jag ska pa den officiella ceremonin.

Kommer ju alltid vara och kanna mig heligenom svensk sa sa sarskilt uppspelt over att bli Australisk medborgare ar jag faktiskt inte.

Men det ska bli riktigt skont att ha australiskt pass och kunna stanna sa lange jag vill.

Nar jag gick in pa immigrationsverket med min mapp med papper och mina pass (nytt och gamla) och satte mig ner och vantade med ett nummerlapp i handen fick jag lite backflashes till nar jag och H ansokte och partnervisum och hur nervost det var att sitta dar och vanta pa att fa ga in och bli intervjuad.

Sa det kanns bra att ha detta gjort!

Ar du medborgare i ett annat land an Sverige? Var det en lang process?


Kommentarer
Postat av: Johanna

Grattis!! Jag och min kara karl ska ansoka om partnervisum i augusti- har du nagra tips som kan vara vart att tanka pa redan nu? Kram!

2014-01-15 @ 02:07:21
Postat av: Nadja

Du sparar ditt svenska medborgarskap va? Jag kan ansöka i februari och om jag gör det så kommer jag ha kvar mitt svenska :)

2014-01-15 @ 02:39:27
URL: http://www.alohanadi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0