... och nagorlunda nyttig efterratt



Persikor med kaffesmak



4 persikor
50g florsocker
2 msk kaffesmaksattare/kaffelikor
200g grekisk yoghurt
300g fettsnal vaniljsas (om det nu finns hemma, jag anvande skim custard)
For 4 pers
Dela persikorna och ta bort karnan.
Lagg i en kastrull och hall over kokande vatten sa det tacker. Lat sta i 5 min.
Ta ur persikorna, lat svalna och dra bort skalet.
Hall i florsockret och 50ml vatten i en kastrull. Koka i 2 min.
Lagg i persikohalvorna och kaffelikoren.
Ta bort fran spisen och lat svalna.
Ror ihop yoghurten och vaniljsasen.
Dela persikorna mellan 4 skalar.
Lagg tva skedar med yoghurt/vaniljsas mixen over, toppa med kaffesasen.
(Godare an det ser ut, jag lovar!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0