Svensk julmarknad

 

I lordags fick jag den dar dosen av julkansla som jag letat efter: svensk julmarknad!

Den ordnades av svenska kyrkan och de salde massa god julmat och godis och fina julgrejer.

Jag kom hem med en tygpase med algar pa (kopte den for att de inte hade nagra plastpasar, och den var riktigt sot!:) med blabarssoppa, nyponsoppa, tva stora burkar sill och Grumme gronsapa (det luktade sa... rent och hemma pa nagot satt :))

Aladdin och Paradis askarna lockade, men 120kr for en? Jag var for smalandskt snal... :)

Vi sag aven ett fint lucia tag, och det ska visst vara ett annu storre dar den 11 dec.

Ar glad att jag fick hora om markanden o fredags genom Annas blogg for det var verkligen jattemysigt. Blev nastan lite tarogd av hemlangtan (blir latt sa runt jul), sa det var skont o ha syrran dar.

Forresten Lina, sag att du ocksa var dar! Forsokte kommentera pa din blogg i fredags for att tipsa vidare om marknaden men det gick inte, och gar fortfarande inte, kommentera pa din blogg. Kul att du hittade dit iallafall! :)








Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad mysigt! Här i Berlin hålls en julmarknad med skandinavisk touch som jag helt klart ska spana in.

2011-11-28 @ 22:07:46
URL: http://www.intheheadofs.se/
Postat av: Nadja

Men gud vad mysigt, önskar att vi inte bodde så off. Finns inte direkt nån stor svenskgrupp här.. Jag ska fylla resväskan med godsaker när vi åker hem kan jag lova..

2011-11-28 @ 22:56:23
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Lina

Haha, då kanske du hörde den gnälliga lilla 2åringen som inte alls ville titta på Lucia tåg. Visst var det mysigt, och lite julstämning fick man ju faktiskt, en liten stund i alla fall. Precis vad jag behövde.



De ska även ha ett större lucia firande på Svenska Klubben i Frenchs Forest i norra sydney den 10 Dec.

2011-11-28 @ 23:18:12
URL: http://www.linasdag.bogspot.com
Postat av: Rebecca

Ah, jag ville ocksa ga! Men jag jobbar ju hela jakla tiden.. :( Ska dock dra med mig Dan till Luciataget den elfte, vill att han ska se det och det borjar ju inte forran sju sa da hinner jag :)

2011-11-30 @ 09:43:17
URL: http://www.liveasiftoday.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0