Svenskan behover ett nytt ord!



Ett ord som jag saknar pa svenska ar excited.

Nar man ser fram emot nagot och ska saga det pa svenska, vad sager man da?

Jagserjattemycketframemot ar ju onodigt langt, eller hur?

I'm so excited! ar ju sa bra att kunna saga ju vid sa manga tillfallen.

Att saga Jag ar sa forvantansfull? Nej, det funkar inte, eller hur?


Bad Google oversatta och fick:

I am very excited to be coming soon.     Jag är väldigt ivrig att kommer ner snart.

excited
{adj.}
uppjagad {adj.}

I'm just excited.
Jag är bara uppjagad.

You excited?
Är du spänd?

Are you excited?
Är ni det?

Are you excited?
Är du spänd?

I'm totally excited.
Jag är jättespänd.

Gabby, I am so excited.
Gabby, jag är så spänd.

Alltsa, om jag ar totally excited over nagot sa sager jag ju knappast: Jag är jättespänd!



Har ni nagot battre forslag?



(Jag ar for ovrigt valdigt excited over att det ar fredag!:)




Kommentarer
Postat av: Louise

Hmm.. Exalterad kanske??? Inte for att det ar ett ord som jag anvander sarskilt ofta. typ aldrig.. haha... Nej fy for mig, sitter har a laser bloggar nar jag borde gora mig iordning.. Snart ska vi ses.. Hela svensk-maffian... Superkul!

2012-02-10 @ 07:07:00
Postat av: Carina

exalterad!

2012-02-10 @ 10:18:37
Postat av: Nadja

Exalterad! Det första jag tänkte när jag läste i alla fall :)

2012-02-10 @ 21:10:48
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Sofia

Förväntansfull kanske? :)

2013-04-19 @ 19:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0