My new friend

 

Jag vill ju forsoka ta annu battre hand om min halsa det har aret, sa har skaffat en juicemaskin!

Det sags ju att man borde ata fem serveringar ar gronsaker varje dag, men vem gor det? Inte jag.

Sa nu ska jag dricka massa gronskaker istallet.

Kopte forst en billig juicemasking som fungerade ok, men sedan overraskade Hs pappa mig med en riktigt bra Braun juicemaskin.

Det gjorde stor skillnad, det blev mycket mera juice av gronsakerna och den var lattare att rengora.

Jag forsoker dricka ett stort glas varje morgon. Igar hade jag i:

2 selleristanger, en halv gurka, en hel rod paprika, spenat, persilja, tva tomater, ett halvt broccoli huvud, en morot, och en hel (skalad forstas) citron.

Lite tips:

* Citron, mintblad och en bit ingefara gor att juicen smakar battre. (Plus att ingefara och citron ar nyttigt!). Juicer med mycket gront i, som spenat och broccoli, ar inte jattegott (men nyttigt!) och kan behova lite smaksattning

* Rod paprika gor juicen sot och god (och innehaller mer C-vitamin an apelsin)

* Frukt och gronsaker som vaxer i marken (moratter och rodbetor till exempel) innehaller mycket socker, sa anvand inte for mycket av dem

* Farsk juice bor drickas inom 20 minuter av pressning, annars hinner manga av naringsamnen forsvinna


Det daliga med juicer ar ju att fibrerna forsvinner, men fordelarna med en juice ar att det gor det latt for kroppen att hamta upp alla naringsamnena. Savida du inte tuggar alla dina gronskaker till mos nar du ater dem hela sa kommer inte kroppen kunna ta upp alla dess naringsamnen.

Summa sumamrum: kop en juicer! Lagg lite extra pengar pa en bra sadan, det kommer spara dig bade pengar o tid i langden eftersom du far ut mer juice av varje gronsak, och de ar lattare att rengora.

Att gora en stor juice och rengora maskinen tar tio mnuter av din dag men de extra vitaminerna kommer gora underverk pa bade insidan och utsidan (valdigt bra for hyn!)

Okej, slut pa halsoblogg.










Kommentarer
Postat av: Duktiga Tjejen

Bra tips! Har funderat länge på en sån. Som gravid är det extra viktigt att äta 5 servings, men jag gjorde det för det mesta redan innan. Gillar inte kött, älskar frukt och grönt. Och när jag har testat juicemaskin... Aaah. Måste nog ha en jag med! :)

2012-01-10 @ 08:51:51
URL: http://Duktigatjejen.blogspot.com
Postat av: jenny

Jag älskar min juice-centrifug!! Tyvärr är jag lite lat och orkar inte pressa så ofta, men ska bli bättre! Förut pressade jag varje eller varannan dag, fast då sa min tandläkare till på skarpen. Tydligen fräter man man på tänderna otroligt mycket med alla frukters enzymer (eller vad det nu heter) så om man vill pressa färskt får man tänka på att dricka med sugrör! Tips, tips! :-)

2012-01-10 @ 21:24:46
URL: http://jennyslondon.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0