Blogglista

 
Gor listan ni med och kommentera sa att jag kan lasa era! :)
 
Vad har du på dig?
Marinbla klanning med volang framtill. Min favoritjobb klanning for att den ar enkel men snygg. Plus att den passar bra nar jag ska pa rattegang, vilket jag skulle imorse.
Till det svarta kilklackar som borjar bli riktigt slitna och som luktar sadar illa som bara skor i fakematerial kan gora (de ser ut som mocka men de ar en billig fake-verison)... kanske dags for nya snart!
 
Hur mår du?
Jo jag mar fint, har en coffeedence kick just nu efter an doubleshot soja latte, kanske skulle lagga denna temporara energin pa jobb istallet for blogglista? Naaa...
 
Vad önskar du just nu?
Forutom att alla jag alskar ska far vara friska osv. sa hoppas jag att H lagar nagon god middag ikvall (den far garna sta pa bordet och ryka nar jag kommer innanfor dorren) for det lovade han imorse att han skulle gora.
 
Vad har du ätit idag?
Anvande nya blendern och gjorde en smoothie med alla mojliga gronsaker (kale, morot, zucchini etc), citron, frusna hallon och blabar och aggvitor till frukost.
At ungsbakad sweet potato, rodbetor och kikartor till lunch.
Och sa min soja late som jag suger pa just nu.
 
Vad ska du göra imorgon?
Njuta av att det ar fredag! Kommer ha mycket att gora pa jobbet, pa kvallen ska jag ata middag med H, hans bror och nagra vanner pa Mim's, en restaurang som ligger mittemot sa jag kommer kunna rulla hem pa bara en minut! ;P
 
Och på lordag?
Ska pa Johnboy och Madisons forlovningsfest. Pa dagen ska jag kanske traffa Eadie for en strandpromme as per usual, och veckostada hemma.
 
Vem saknar du?
Familj och vanner hemma. Dromde haromnatten att H overraskade mig med en resa till Sverige over jul och blev sa besviken nar jag vaknade att jag nastan borjade grata (drommen tog slut nar vi stod pa Sydneys flygplats).
 
Senaste köp?
Ellery vast fran Bondi markets
 
Vad skrattade du senast åt?
Kolalr pa Seinfeld nastan varje kvall nu nar vi har Foxtel och det far mig alltid att skratta! :)
 
Vad grät du senast åt?
Grat en skvatt pa fars dag haromdagen for att jag saknar min pappa.
 
Vem sov du senast med?
Sov jamte H inatt, som vanligt.
 
Vad läser du just nu?
Conversations with God del 2 - del 1 var mycket tankvard och tror denna kommer vara lika bra. Rekommenderar den till alla.
 
Senast sedda film?
Sag The Words pa Govinda bion igar kvall.
 
Vilken svordom använder du mest?
Jag svar bara nar jag ar full. Mina foraldrar svor typ aldrig sa vaxte upp utan att ta pa mig den daliga ovanan. Sager jag fan eller javlar sa kan man ta det som ett sakert tecken pa att jag ar full. Mumlar ibland `fuck!' nar saker gar fel pa jobbet, men da tyst sa att ingen annan hor. ;) Tror jag har fatt fuck-svordomen-daliga-ovanan av H.
 
Vem var den senaste som ringde dig?
Har ringt manga pa redaktionen idag men till mobilen var det H som ringde sist, igar kvall for att saga hur pinsam han tycker jag ar for att jag la ut recept pa min nyttiga Pad Thai pa facebook. Tur att han inte kan lasa denna bloggen, han hade dott av skam.
 
Senaste tre inkomna SMS?
Fran H efter samtalet om Facebook: `hey elf this instagram and facebook has to stop. Food recipes? WTF'
Nar jag svarade att jag bara vill dela med mig av lite nyttig matinspo svarade han: Elf COME ON!
Tredje SMSet var fran Mira som sa `ha det kul pa bion ikvall, vi hors i veckan'.
 
Vad stod det i ditt senaste skickade SMS?
STOP smsade jag till en CH Cosmetical Salon i Paddington som skickar sms minst en gang i veckan om sina specialpris pa ``anti-wrinkle injections'. Vet inte hur jag hamnade pa deras lista (har aldrig anvant botox och planerar inte att gora det heller). Smset sa `respond STOP' to opt out, om jag nu bara har optat out fran att fa billig Botox eller om de faktiskt kommer sluta smsa mig aterstar att se.
 
Vilken är din favoritfrukt?
Mmmango!
 
Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Blev jamford med Bonnie Tyler nar jag var yngre. Blev jatteglad fast jag inte visst vem Bonnie Tyler var men tankte att likna en kandis maste ju vara en komplimang.
 
Vad är du rädd för?
Samma som alla andra.
 
Blir du lätt svartsjuk?
Inte sa mycket som jag brukade bli i borjan. I mitt forsta langa forhallande var svartsjuka pa nagot satt en `normal' del av forhallandet. Insag nagra ar senare att att vara sa svartsjuka pa varandra inte ar normalt pa nagot satt. Jag o H har varit tillsammans i snart 7 ar sasvartsjuka bubblar inte upp sarskilt ofta.
 
Favoritkaraktär ur en serie?
Det far bli en draw mellan Kramer i Seinfeld och Carrie i Sex and the City.
 
Vem skrev senast åt dig på Facebookchatten?
Min syster Wanja.
 
Vilket språk hade du velat lära dig?
Grekiska sa att jag fattar vad Hs far och morforaldrar sager.
 
Vilken sorts killar faller du för?
De som ar drivna och roliga.
 
 Var vill du åka just nu? 
Garna en svang hem till Sverige.
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Roligt tidsfördriv, ska göra listan på en gång;)

2012-11-15 @ 04:03:16
URL: http://elinbentzer.blogspot.com
Postat av: Emmy

Kul lista, jag kanske lånar den! Kram

2012-11-16 @ 00:09:07
URL: http://bortabrabloggen.com/
Postat av: Di

Vad har du på dig?
Mörkgrå chinos, blått linne, vit skjorta, grå cardigan och härlig stor färg-grann sjal. Sitter utan skor med ragg-sockor på jobbet vilket är ur-skönt!

Hur mår du?
Rätt bra, lite stel i nacke och axlar men det verkar ha blivit lite norm tyvärr, ska försöka ta tag i det.

Vad önskar du just nu?
Jag önskar att jag får fortsätta vara frisk och få ledigt över jul och nyår så att jag kan åka till Texas!

Vad har du ätit idag?
Frukost på "Närinslivsfrukost" som bjussar på frukost när olika företag pratar om lite grejer. Lunch var pumpa och rödbets-soppa med bönor och ägg.

Vad ska du göra imorgon?
Har inte bestämt ännu vad som händer, Finn ska tävla i Judo, skulle vara kul att se, har aldrig sett en judo-tävlig. Men det är i Borlänge så jag vet inte om jag orkar åka. Kanske basta!

Vem saknar du?
min bror

Senaste köp?
Buss-kort från Dalatrafik

Vad skrattade du senast åt?
Idas städ-noja som har slagit till, var hemma hos henne igår (för att jag brukar sova där på torsdagar för att jag tränar så sent, igår blev det inte träning men det var en föreläsning jag gick på som höll på till sent och så skulle jag vara i Borlänge 30min tidigare än jag brukar vara idag morse.) Hon har fått ngt ryck och städat i en vecka, jag stod och gjorde en macka och hon plockade upp efter mig, för första gången på 6månader som jag känt henne så plockar hon upp efter mig!

Vad grät du senast åt?
Glädjetårar på jobbet när en super-rolig kille ringde in. Senaste sorg-tårarna var när jag gick emellan en svart tjej som sparkade en kille för att han hade kallat henne apa.

Vad läser du just nu?
Försöker traggla mig igenom "A Casual Vacancy". Går tröööögt.

Senast sedda film?
Halva "The Kings speech" innan jag kuvade in till sängen pga jobb, hade gärna sett slutet.

Vilken svordom använder du mest?
Jag svär inte så ofta heller, men det blir några satan ibland

Vem var den senaste som ringde dig?
Lovisa från Vuxenskolan som frågade om kurserna i foto-och dans som jag ska hålla i vår.

Senaste tre inkomna SMS?
Från Adrian alla tre om jobb, spelning på p&l och badminton

Vad stod det i ditt senaste skickade SMS?
"Ah, fint att veta!" Till Adrian som sa att det fanns plats i bilen som kan skjutsa oss till Badminton-hallen ikväll för att spela.

Vilken är din favoritfrukt?
Jackfruit

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Celine Dion när jag var yngre.

Vad är du rädd för?
För att bli som min mamma

Blir du lätt svartsjuk?
Det var ett tag sen jag var i ett förhållande, men sist var jag hyfsat svartsjuk, mer än jag ville vara.

Favoritkaraktär ur en serie?
oj, kollar knappt på serier. Kramer är en favvo till mig också, annars chandler i vänner

Vem skrev senast åt dig på Facebookchatten?
hm, Hannes en kompis jag lärde känna genom en tjej i studentkören i Malmö. Han har bott i Stjlm i två år och skrev att han nu fått jobb i Lund och ska flytta ner till Skåne igen.

Vilket språk hade du velat lära dig?
Persiska, jag tycker det låter så vackert och jag känner många från Iran och Afghanistan som det skulle vara roligt att prata med mera.

Vilken sorts killar faller du för?
Jag håller med dig
De som ar drivna, kreativa och roliga.

Var vill du åka just nu?
Till Usa för att gå på en vän Lilys bröllop i dec

2012-11-16 @ 12:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0